torsdag 30 september 2010

The arrival of king Bore


Bilder från trädgården imorse

Nu har kung Bore kommit hit även till huvudstaden och blåst sin frostiga andedräkt över oss. Bara att leta fram halsduken, vantarna och ullkappan från förråden. Samtidigt som jag inte gillar tanken på att vintern snart är här, så gillar jag just sådana här dagar. Solen skiner från en klarblå himmel, frosten glittrar på backen och kylan biter härligt i nästippen. Me like. Det gäller att njuta av nuet har jag bittert fått erfara, och just sådana här dagar njuter jag faktiskt.

3 kommentarer:

Annika sa...

Men Nina, du är inte bara författare, du är ju fotograf också! :) Fina, fina bilder!

PS: Ibland går det inte att kommentera på din sida. Din är den enda som krånglar så att jag inte får fram teckan att verifiera med... :S

Ninas skrivarlya sa...

Annika: Tack! Vad roligt att du gillar bilderna. Jag tycker också att de blev ovanligt lyckade. Jag brukar inte vara så duktig på att fota annars... ;)

Men vad konstigt att det strular med verifieringen...? Prova att "uppdatera" browsern med knappen F5 så kanske det går bättre.

Tina sa...

Vackert! :-)