söndag 17 oktober 2010

Utmaning

Fick en liten utmaning så här på söndagskvällen av Tryingtofollowmydreams, och här är mina svar:

1. What is your favorite word?

Sommar. Helst med ett lov på slutet. ;)

2. What is your least favorite word?

"Dumma". Usch vilket elakt ord!

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?

Suggestiv musik och vackra omgivningar.

4. What turns you off?

Misshandel. All form av misshandel är vidrig!

5. What is your favorite curse word?

F*n eller h*lvete är väl de vanligast förekommande i min svär-vokabulär.

6. What sound or noise do you love?

Fågelkvitter, syrsor och min dotters sång.

7. What sound or noise do you hate?

Bullret från Nynäsvägen utanför. Det får mig att vilja flytta från vårt fina hus!

8. What profession other than your own would you like to attempt?

Författare of course. Och egenföretagare. Båda drömmarna har jag med mig. :)

9. What profession would you not like to do?

Telefonförsäljare, de får ta så mycket skit.

10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?

"Välkommen Nina. Vi har längtat efter dig, för himlen har saknat en ängel medan du har varit borta."



Så, då ska jag skicka vidare utmaningen till tre andra bloggare. Då skickar jag till:

3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Kul att läsa :)

Perny sa...

Kul att läsa och är är svaren du begärde ;)
http://theperny.blogspot.com/2010/10/utmanad.html

Agneta sa...

Åh vad kul! Ska fixa den ikväll, när jag inte är på jobbet.