torsdag 2 december 2010

Hej mitt vinterland

Vitt och kallt ute. Snön glimmar och glittrar när man går utomhus. Det låter som en saga, men inte för mig. Jag gillar inte vintern. Inte. Not! Jag är född och uppvuxen i Norrland och är därmed van vid snö och kyla. Därmed inte sagt att jag gillar det för det gör jag inte. Visst, jag har börjat inse charmen med snö på marken jämfört med den slask som annars är det vanliga här i Stockholm. Slask är inte kul. Men får jag välja så ligger jag hellre på en strand någonstans, gräver ner tårna i varm sand och sippar på en paraplydrink än att pulsa i snö. Eller slask. Som pensionär (om man någon gång blir det) så ska jag bo utomlands under vinterhalvåret. Sverige är vackert på sommaren men inte på vintern.

Hej jul. Tur att du lyser upp i vintertristessen! BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

3 kommentarer:

Perny sa...

Hear hear!

Vi har smittat av oss på barnen också verkar det som då dottern sa "När vi flyttar ska vi flytta dit där det alltid är varmt"

Tycker att det är trevligt att hon vet saker som inte jag vet, jag hade ingen aning om att vi skulle flytta

Desirée sa...

Ja, hur skulle vi klarat oss utan julen??! Och alla fina adventsljusstakar!

Ninas skrivarlya sa...

Perny: Ja men det är ju bra att ni får veta det överhuvudtaget får man väl ändå säga. ;)

MyMyself and I: Jag menar det. Då hade nog hela Sveriges befolkning sjunkit ner i djup depression och melankoli. Eller så hade alla emigrerat till Spanien... :)