söndag 19 december 2010

Julrush

Har som sagt städat i köket idag, men det blev bara lådorna för de var mest akuta att göra något åt. Efter det har jag gjort lite dekorationer i kristyr till min engelska julkaka, och efter det blev det till att baka lite julkakor innan det var dags för middag. Nu har vi en lugn kväll och jag sitter och broderar klart dotterns julstrumpa (ska lägga in bild på den när den är klar) med te och nybakade kakor i magen. Mmm... härligt. Imorgon blir det till att baka mer kakor, köpa sista julklapparna och kanske börja göra lite julgotter. Jamjam.

I år ska jag inte slita ihjäl mig för att städa så det blir helt rent överallt. Jag har nog att göra ändå och jag prioriterar familjen istället för dammsugaren. Jag kan städa efter jul istället. Huga, jag minns barndomens julstädning som började i november och då vände vi ut och in på hela huset. Fy vad jobbigt det var, men oj vad rent och fint huset var när det var julafton. :) Riktigt så mycket städar inte jag. Inte varje år i alla fall.

Nu ska jag brodera klart.

4 kommentarer:

Agneta sa...

Städa är överskattat, helt klart!

Åsa Hellberg sa...

Jag håller med Agneta:)

Ninas skrivarlya sa...

stort och smått & Åsa: Japp, jag har börjat inse det jag med. :) Visheten kommer väl med tiden sägs det. Får väl tro det.

Cattis sa...

Jag har kommit på att jag städar vardagsrum/kök och gör sådär fint där så vi bara älskar det rummet, sen får resten vara... en toalett kan oxå få bli fin, sen njuter jag av det och är tillsammans med familjen istället.

kramkram