torsdag 9 december 2010

Popcorn, popcorn...


Annelie och Malin har pratat om sina inre popcornmaskiner som poppar fram nya idéer hela tiden. Jag har alltid varit så extremt avundsjuk på alla dessa kreativa människor som får idéer hela tiden. Själv orkar man knappt tänka en redig tanke ens... Men nu har min popcornmaskin kommit igång också och jag har fått ett par nya idéer. En del jättebra, men framför allt en idé som jag måste suga på ett tag innan jag vågar ens prata om det. Det handlar om en slags antologi kan man väl säga, men mer kommer att komma så småningom. Den bara kom till mig igår och idag har jag gått och klurat på den. Ska (när jag vågar och har tid) höra av mig till förlag för att se om det över huvud taget finns något intresse för den här antologin, annars kan jag lägga ner idén.

Sedan ska jag:
  • Ta tag i mina bilderboksmanus och skicka in dem
  • Skriva mitt bidrag till Semics tävling
  • Fortsätta skicka min roman till nya förlag (väntar ännu på sista refuseringen...)
  • Fortsätta skriva på min andra roman
  • Fortsätta skriva på min ungdomsbok
  • Ta en lärarexamen i vår/sommar
  • Försöka ha ett liv...
Just ja, sedan har jag ju en familj med två barn att ta hand om också!

Så visst har jag det jag gör...

7 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Nog poppar det alltid :)
Lycka till med alla dina punkter.
Kram!

Perny sa...

Det är väl skönt att det börjat poppa för dig :)

Min popcornmaskin förstör mer än vad den hjälper eftersom det andra kornet poppar upp innan det första landat ordentligt.

Ninas skrivarlya sa...

Anneli: Tack, det kan behövas. :)

Perny: Ja vi får väl se om det leder någon vart eller om det bara blir brända popcorn av det hela... :/

www.malinrocaahlgren.com sa...

Jamen titta på na. Du e ju värre än mig ;) Poppa på.

Ninas skrivarlya sa...

Malin: Pop, pop, pop... ;)))

Annelie sa...

Kul! Vi kanske både får göra varsin antologi ;-)

Poppa vidare!

Annika, Bokplantan sa...

Ja, poppandet verkar du inte ha problem med. Du är ju hur produktiv som helst!