söndag 12 december 2010

Tredje advent

Tredje ljuset tänt idag, och nu är julen snart här. Underbart.

Idag har vi återigen haft en lugn dag. Jag har pluggat lite och sedan åkte vi och hjälpte han som hade kalaset igår att städa upp lite i lokalen. Lugn och skön middag med vin och så lite förberedelser inför lucia imorgon.

Vi hittade något spännande idag på Ica: pepparkaksfil! Det har funnits i Norrland länge så nu kom det äntligen till Stockholm. Få se hur det smakar...
BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

7 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

shit tredje advent det missade jag. typiskt ig. har legat o dåsat ur mojitosana från igår i soffan hela dan. :P

Annika sa...

Pepparkasfil?! Intressant! Kan det vara gott?

Ninas skrivarlya sa...

Malin: Ajajajdå... mojitos är förrädiska. ;D

Annika: Ingen aning. Det får vi se. Men det låter gott. :) Jag återkommer med resultatet.

Desirée sa...

Måste kolla om det finns här också!

Annelie sa...

Åh, när jag var liten brukade jag få fil med smulade pepparkakor i ganska lång tid efter jul. Nu äter jag knappt fil längre, men det här fick mig att bli lite sugen.

Tina sa...

Låter mumsigt! Får dessutom en liten nostalgitripp till barndomens fil & pepparkakor.

Ninas skrivarlya sa...

My: Gör det. :)

Annelie: Smaka den, den var faktiskt god.

Tina: Eller hur... :)

Jag kan meddela att filen var faktiskt riktigt god. Inte för dominerade smak av pepparkakor, bara lite grann sådär. Lite lagom. Mmm...