onsdag 9 mars 2011

I väntans tider ... ännu ...

*tapp, tapp, tapp* Sitter fortfarande och väntar på svar från förlagen som verkligen tar god tid på sig. Roman 1 skickade jag i sista vändan till 6 förlag och nu har 4 (eller är det 3? har tappat räkningen) hört av sig med "nej tack". Jag tror det är 2 kvar, plus mitt favvoförlag som jag skickade till i september! Nu har det snart gått ett halvår, men jag har förstått att de kan ta väldigt, VÄLDIGT god tid på sig.

Samma sak med barnböckerna. Det är 1,5 månader sedan jag skickade iväg manusen och nu vill jag ha lite respons. Tack.

Suck vad jobbigt att vänta.
*tapp, tapp, tapp*

8 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Men jag håller med! Hur länge ska man behöva vänta egentligen. Nu får vi verkligen hoppas att våra manus är så fantastiska att alla på förlagen bara måste läsa dem, därav den långa väntan :D

Annika, Bokplantan sa...

Om de skickar med tips och kommentarer med refuseringen kan man ha viss förståelse för att det tar tid. (Fast inte ett halvår.) Då har de i alla fall läst och kanske tänkt.

Men om man får ett standardbrev tror man ju inte att de har läst mer än tio sidor eller kanske skummat några fler. Och det borde väl gå rätt snabbt! Eller låter de alla manus ligga till sig i ett antal månader innan de ens tittar på dem? :-O

Åsa Hellberg sa...

Förfärlig väntan.

Anonym sa...

Det låter som dem har för mycket att göra kanske

nillas liv på pinnen sa...

Åh, jag längtar till jag kommer dit och får sitta i väntans tider!

Ninas skrivarlya sa...

Anneli: Visst är det gräsligt att vänta! Och vi får hoppas på att det är precis som du säger, att de läser dem ordentligt och därför tar det så'n tid.

Annika: Ja det vore ju en tröst i eländet i så fall om man skulle bli refuserad om de kunde skicka med lite personliga ord. Men det lär ju inte hända.

Åsa: Eller hur ... :/

Malin: Jodå visst är det så. Kanske de ska anställa fler redaktörer?!

Nilla: Det är roligt samtidigt som det är fruktansvärt. snart kommer du dit också. :)

Anonym sa...

har du sett att du sitter i en soffa p`min blogg? :D

Agneta sa...

Men du har kommit såpass långt i alla fall, det är det inte alla som har!