onsdag 27 april 2011

Datorvirus och lägenhetspapper

Först av allt; en varning! Om ni har en bloggbakgrund från "the cutest blog on the block", ta bort den! Jag fick ett varningsmeddelande i morse att det finns risk att jag får virus på datorn från just den här sidan som tydligen är känd för att sprida virus! Även om de inte sprider viruset själva så kan det vara andra som sprider det via deras sida, så jag tar inga risker och tar bort bakgrunden istället.

En betydligt trevligare sak är att jag har varit hos mäklaren idag och skrivit på överlåtelseavtal och en massa andra papper. Det känns som sagt dubbelbottnat; samtidigt som det är skönt att få bort lägenheten så känns det konstigt. Jag fick en klump i halsen när jag skulle skriva på, och dröjde några sekunder extra för att kunna samla ihop mig. Men nu är den biten klar och det känns skönt.

Nu ska jag deklarera för mig och mamma, men jag måste först kolla upp hur man gör för att deklarera ett dödsbo. Ser fram emot att ringa skatteverket en dag som denna tillsammans med alla andra förvirrade deklaranter. Jiihaa! Eller inte...

Inga kommentarer: