fredag 1 april 2011

En till diagnos...

Jag var ju hos läkaren i förmiddags för att få reda på mina provsvar som togs på sköldkörteln och eventuell behandling. Jodå, mycket riktigt. Min sköldkörtel är tydligen lite "trött" och mina provsvar var inte helt okej. Inget som man drar i nödbromsen för direkt, men det var i alla fall tillräckligt för att läkaren skulle ge mig Levaxin (konstgjort hormon) på försök och se hur jag mår av det. Nu får vi hålla tummarna för att jag äntligen ska känna mig lite piggare så småningom.

Det kan ta några veckor ... Varför inte nu på en gång?! Är ju sååååå trött!

Åh vad jag önskar att mamma var i livet nu så jag hade kunnat ringa henne och prata om det här...

2 kommentarer:

Ebba Range sa...

Tack o lov att Levaxin finns - utan det skulle jag sova under ulltäcken hela dagarna:-) Kram

Ninas skrivarlya sa...

Ebba: Jo jag vet precis vad du menar. Jag går jämt omkring i tjocka tröjor, och raggsockarna är på från september till maj/juni.

Kram