torsdag 5 maj 2011

Lunchpaus

Sitter nu och äter lite köttfärssås och en sallad på avocado och tomat med en dressing enbart av olivolja, balsamvinäger, salt och peppar. Hur gott som helst. Ingen pasta, eftersom vi drar ner lite på kolhydraterna här. För ett år sedan körde vi stenhård LCHF-diet (low carb, high fat), men det övergav vi efter ett tag. Dels gick jag inte ner i vikt alls, dels kände jag att min mage inte tålde så mycket fett. Nu kör vi lite mer GI, men med en livsnjutaraspekt. Vi äter gott om vi vill, så glass, godis och sånt går ner då och då, även om vi försöker hålla oss på en rimlig nivå.

Nu ska man väl bara försöka sätta igång och aktivera sig fysiskt också. På något sätt. Någon gång. Nåja, jag vilar mig i form tills vidare.

3 kommentarer:

Ninni sa...

Ha ha, härligt alternativ tycker jag. Jag kör samma lika, fast minus glass och godis + fikabröd...mooommmmz.
Kika gärna in på min updated blog
http://coraxeye.blogspot.com

Kraaaaamen

Annika & Vera sa...

Jag har ju trillat dit ordentligt på jogging-alternativet, därför måste jag bara rekommendera det. Man kan börja med tempo-promenader tills det känns ok, sedan kan man intevalljogga. Det går förvånansvärt fort att komma i form. Träning är ju så väldigt individuellt. Det viktigaste är att man tycker om det man gör.

Ninas skrivarlya sa...

Ninni: Ja visst är det ett bra alternativ?! Hihi. Ska kika in i din blogg. Visste inte att du hade den också. ;)

kramz

Annika: Jag skulle också vilja jogga lite, men jag har för många kg att släpa på så mina knän skulle braka ihop efter 100 m. Jag får nog hålla mig till promenader. Kanske jag ska damma av farsans gamla gåstavar som jag fick för många år sedan...? Hmm... får fundera lite till. ;)