torsdag 26 maj 2011

Skrivarmödor


Jag har skrivit 45 500 ord, och jag inser nu att jag behöver ha en karaktär till i manuset som kan bidra till att ge manuset mer djup, bredd och driv. Men åh, vad jobbigt det känns att komma på det NU! När ska jag introducera honom/henne? Måste delar av manuset skrivas om på grund av detta? Det är tankar jag ägnar mig åt just nu i stället för själva skrivandet. Nu måste jag leta efter "gubben i lådan" och se vem det är och vad han har för sig. Eller för all del hon. Eller de ...

Pust!

4 kommentarer:

Katarina sa...

Vad roligt! Du behöver nog inte skriva om så himla mycket annat än de kapitel där den karaktären har en framträdande roll, lite jobb blir det såklart, men det är ju sånt som är kul, tycker jag. Själv introducerade jag inte bara en utan två nya karaktärer i det andra utkastet av min och det tror jag bara den vinner på. Inte för att de har någon jättestor roll, men de tillför saker till berättelsen och tjänar lite som subplot fastän den fortfarande är knuten till huvudberättelsen. Hoppas det går bra, på't bara! :P

Katarina sa...

Kan du inte vänta till nästa utkast förresten och nu bara koncentrera dig på ploten? iannat fall kanske det tar för mycket kraft från själva historien? Vilket utkast är du på?

nillas liv på pinnen sa...

Det är tufft att vara författare! ;)

Ebba Range sa...

Det där med skrivande innebär ju att INTE skriva! Mycket av skrivandet pågår i det fördolda och som inte är synligt för någon annan. Så är det vare sig man vill eller inte.
Klart det är mer tillfredställande att se antal ord i word än att inte se någonting. Men det kommer, det kommer ... är säker på det när det gäller dig:-)
Kram