torsdag 29 september 2011

Sjukstuga igen

Sonen har varit lite hostig sista dagarna. Egentligen bara på morgonen, men idag eskalerade det. Nu hostade han på eftermiddagen och kvällen, och det lät inte så bra. Han var trött och hängig, så imorgon ska han vara hemma. Dessutom känner jag mig också lite hängig, så det är nog bra för mig med att vara hemma en dag och hämta tillbaka krafterna.

Det var verkligen skönt att sitta i solen idag och bara ta det lugnt och njuta. När solen väl kom, vill säga. På förmiddagen blåste det och att sitta i skuggan med blåsten vinande runt öronen gjorde att vi frös otroligt mycket. Jag längtade efter ett par vantar och en halsduk i det läget! Otroligt med tanke på det fina vädret som blev sedan, då jag satt och svettades i solen.

Kanske det blir en och annan rad skriven imorgon...?! Hoppas det. Jag saknar mina vänner; orden.

Inga kommentarer: