måndag 31 oktober 2011

Manusdag idag

Idag ska jag passa på att försöka skriva lite grann på manuset, eller snarare redigera. Jag har en ny scen kvar att skriva och så ska jag redigera klart resten innan jag ska skicka manuset till några förlag innan jag låter manuset bida sin tid och jobbar på något annat istället. Det låter som jag redan gett upp, och sanningen är väl att jag är rätt luttrad vid det här laget. Jag är realistisk och förstår att sannolikheten för att manuset ska refuseras av de här förlagen är stor, och för att inte bli så besviken så ställer jag in mig på att min bebis ska refuseras. Självklart lever hoppet, men jag måste inse fakta också. Då blir ju glädjen desto större om det nu skulle visa sig att något förlag vill ha manuset.

Lite annat pyssel ska jag hinna med idag också, och sonen ska få sitt (han är hemma den här veckan med mig), men lite egentid får jag också och då ska manuset få luftas igen.

6 kommentarer:

Joanna Björkqvist sa...

Jag håller tummarna för att det går fint med ditt skrivande! Ge ut den själv annars - jag köper den pronto! :)

Ninas skrivarlya sa...

Joanna: Tanken har faktiskt föresvävat mig att ge ut den själv... Men vi får se hur det blir. Först en sista vända på förlagen. :) Vad roligt att du vill köpa den. :)

Anonym sa...

Men egenutgivning då, om inte förlagen säger ja. Antingen på eget förlag eller något som Vulkan till exempel, vad säger du om det?
Jag hoppas såklart att du blir antagen så du inte behöver fundera över alternativ men ändå... och om inte...
Lycka till!

Kati sa...

tappa inte hoppet, jag tror på dig! Kan du tänka dig självutgivning kanske det vore en idé, men ge inte upp om förlagen ännu. Hur många ska du skicka den till? Vilken genre är det? Är den historisk som den andra?

Ninas skrivarlya sa...

Helena: Jag har faktiskt börjat umgås med tanken att starta eget förlag, men det är bara en flyktig tanke än så länge. :) Vi får se.

Katarina: Tack för att du tror på mig. ska skicka till 3 förlag tror jag, men ska kolla ordentligt innan om det finns någon till. Det är ett historiskt manus ja, från medeltiden. :)

Malin Roca Ahlgren sa...

Hejja dej