fredag 30 december 2011

Bokslut av det gamla året och önskan inför det nya året

Ett år är snart till ända. Vad har hänt med mig det här året? En hel del faktiskt. Jag skulle kunna rada upp en massa händelser som inträffat i mitt liv det här året (tex min lärarexamen), men det viktigaste är att jag tror att jag mognat och växt mycket som människa det här året. Jag har lärt mig att ta vara på livet på ett annat sätt än tidigare. Jag vet hur snabbt det kan förändras, och därför vill jag njuta av det liv jag har. Vill jag ha något gott, då äter jag det (inom rimliga gränser förstås), och vill jag göra något roligt, då gör jag det också. Det är nog den viktigaste lärdomen det här året för mig nu när jag kommit ur sorgen och börjat se framåt istället för att älta och gräva ner mig i sorgen. Se framåt och lev livet i nuet, det är min devis.

Nu håller vi på att kolla resa utomlands i påsk, för vi längtar verkligen efter att resa nu. Vi har inte varit utomlands under hela förra året. Sist vi var utomlands var påsken 2010 då vi åkte till Malta. Det är något vi kommer att satsa mer på; resor. Jag älskar att resa, och det känns jobbigt att inte fått resa på jättelänge. Jag har bestämt att arvet efter mamma och pappa kommer att användas till resor. Visst skulle vi behöva fixa till huset också, men det ska inte mitt arv gå till. Det kommer att spenderas på resor och annat som jag vill unna mig. Det är ett beslut jag tagit under året som känns jättebra.

Så vad förväntar jag mig av det nya året då? Jag hoppas förstås att mitt manus ska bli antaget, och jag hoppas också att jag ska hitta tid att skriva klart mitt 1700-talsmanus. Jag hoppas också att mitt jobb kommer att gå bra, även om jag vet att vi har en gräslig vår framför oss. Jag hoppas också att dottern ska komma in på det gymnasium hon väljer och att vi hittar en bra skola till sonen. Jag hoppas också att jag ska få tid att ta hand om min egen hälsa så jag kan må bättre än vad jag gör nu. Jag kommer också bejaka livet mer och unna mig det jag vill ha i form av kläder, inredningsprylar, goda viner, god mat och resor.

Sedan kommer jag att arbeta hårt (mest tankeverksamhet) för att hitta en företagsidé som håller. Det låter kryptiskt, men jag säger inte mer än så just nu. Jag har många drömmar och tankar på eget företag, men jag måste först hitta min nisch så att säga. Idéer finns det många, det gäller att sålla nu och se vilken som kan bli något att satsa på.

Imorgon blir det nyårsfirande med syster med familj, och vi kommer att äta god mat och dricka dyr champagne och gott vin till maten. Det ser jag fram emot.

Eftersom jag knappast kommer att hinna in på bloggen mer innan nyår så säger jag:
GOTT NYTT ÅR 2012 ÖNSKAR JAG ALLA MINA LÄSARE! Vi ses på andra sidan nyåret.

10 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Gott Nytt År till dig och dina nära från mig!

Annelie sa...

Gott nytt år! Jag hoppas dina drömmer och förhoppningar inför 2012 blir verklighet.

Kati sa...

gott nytt år! Hoppas det nya året blir precis som du hoppas!! :)

Anonym sa...

Så mycket klokt du lärt dig under året! Det ska jag åxå försöka bli bättre på...

gott nytt år och kram!

karina

Lisa sa...

Verkligen - Gott Nytt År! Hoppas och tror att 2012 blir Året på alla sätt och vis.

Ebba Range sa...

Allt du hoppas på inför det nya året önskar jag faller på plats:-)

Gott Nytt År - alla månader!

Kram

Tina sa...

Gott Nytt Nina! Hoppas 2012 bringar mycket lycka! <3

Anneli Stålberg sa...

Jag önskar dig och de dina ett helt underbart 2012! Kram!

FRIDA sa...

Jag önskar dig allt gott. Har tänkt skriva ett pepp-mail till dig med lite goda råd, men med manusinlämning och bebis som får tänder räcker tiden och kraften inte riktigt till. Men det kommer ett, jag lovar. Snart.


Kram Frida

Ninas skrivarlya sa...

Tack alla för era fina önskningar. Jag hoppas att ni alla får ett fint år också.

Frida: Du är verkligen en juvel. Jag ser fram emot ditt mail. Stressa inte, skriv när du hinner.
Kram!