tisdag 7 februari 2012

20-talsklänningen

Äntligen har jag hittat en klänning som jag ska ha på systers 40-årsfest på lördag! Jag har hyrt den hos Karl Gerhards ateljé. De har massor med häftiga kläder från alla möjliga epoker! Hon hade flera klänningar i min stl och jag tog en som verkligen är supersnygg.

Först hade jag tänkt att göra en klänning själv av ett långt linne och sy på fransband. Vad jag inte räknat med var att fransbandet kostade 115 kr metern!!! Jag behövde ca 7 m och då skulle det kosta mer att sy själv än att hyra, så jag hyrde istället. Det kostade "bara" 700, och då ingick pannbandet. Trist att det ska bli så dyrt om man vill göra något eget...

Men visst är klänningen läcker? Nu ska jag bara hitta ett par skor...

10 kommentarer:

Ebba Range sa...

Ahh - vad fin:)) Och med pannbandet blir det ju superfint!

Bra gjort att ta reda på vad saker och ting kostar i förhållande till varandra.
700:- låter verkligen som ett rimligt pris!

Du ska ha det så trevligt och bra du nu kan på festen och känna dig läcker i klänningen och tillbehör:))

Kram

Anonym sa...

Pannbandet föll mig i smaken, så tidstypiskt. Jag kommer att tänka på en massa filmer där man sett sådana för jag har då inte sett någon bära det i verkligheten. Hoppas det blir en underbar fest!

Joanna Björkqvist sa...

Du kommer att se ut som en filmstjärna - superfin klänning! Smart att hyra den!

Åsa Hellberg sa...

Ja, vad fint!

FRIDA sa...

Åh vad fin!

Jag vill också gå på fest i läcker, glittrig klänning ;-).


Kram Frida

Lovable sa...

Åh härligt! Du kommer att bli smashing! A flapper-dress-queen! Kram!

Andra intryck sa...

Vad fin den är!

Thuniis sa...

Snyggt:-) Hoppas på bilder sedan, ni kommer säkert vara alldeles ur läckra som 20-talister:D

Hanna Lans sa...

AbFab!!

Tina sa...

Tjusigt! :-)
Självklart kommer väl bildbevis sedan?