fredag 24 februari 2012

Estelle

Så har vi då fått veta vad den nya tronarvingen ska heta. Estelle Silvia Ewa Mary. Maj gad vilka coola namn! All respekt till kronprinsparet som väljer namn som inte är traditionstyngda, utan väljer namn som betyder något för dem vilket jag tycker är viktigt. Det är faktiskt deras dotter, inte hela svenska folkets även om hon är prinsessa och tronföljare. Tänk en dag ska vi ha en drottning som tilltalas drottning Estelle. Ascoolt om du frågar mig. Den där surkarten Herman Lindkvist (som jag annars respekterar för hans stora historiekunskaper och förmåga att göra historia lättförståelig) som protesteerar och tycker att Estelle är ett"olämpligt" namn och att det låter som en nattklubbsdrottning kan ta och gräva ner sig. Ja? Och? Om Madde kan vara ute i svängen, varför inte blivande drottning Estelle?


You go queen Estelle of Sweden!!


3 kommentarer:

Anneli Stålberg sa...

Jag tycker också att det är väldigt vackert. Otippat men vackert!
Kram!

Anonym sa...

Tycker också att det är kul att de inte valt traditionella namn - att bara välja namn som använts gång på gång på gång är rätt trist...
kram!

Ninas skrivarlya sa...

Anneli: Verkligen otippat och jag gillar det mer och mer. Ett mycket bra val. :)
Kram

Karina: Visst är det så, och därför är det så uppfriskande med lite nya namn på våra kungligheter.
Kram