torsdag 23 februari 2012

Lill-sessan

Ja, så föddes hon då den lilla prinsessan. Mediebevakad och uppvaktad som få. Självklart är jag jätteglad för födseln av den lilla, och det bor minsann en rojalist i mig som gläds oerhört denna dag. Jag ser med spänning fram emot morgondagen då vi ska få veta vad lillan ska heta. Hoppas de väljer ett "vanligt" namn som tilltalsnamn, det vore ju spännande.


Maken och jag satt och pratade om detta vid matbordet ikväll, och vi båda är överens om att kungen har gjort sitt nu. Han borde ta och tacka för sig och lämna över till Victoria när hennes barn blivit lite äldre. Jag tycker inte att han är en bra representant för vårt kungahus och för Sverige, utan han borde låta ungdomen ta över med lite nytänkande och lite fräschör. Samma sak tycker jag om kungahusen i Norge, Danmark och framför allt England. För guds skull, kan inte den där gamla surtanten Elizabeth ta och lämna över tronen nu?! Och inte ska det vara till surkarten Charles, utan till prins William. Låt ungdomen ta över kungahusen så det inte besitts av gamla, bittra, sura typer. Låt vara att Danmarks drottning är populär, men låt tanten få pensionera sig och flytta med sin man till Frankrike och njuta av livet. Samma sak för de andra kungahusen. Släpp kungarna loss (och drottningarna), det är vår!


Nu ska maken och jag fira prinsessans födelse med glass.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klokt att fira:-) Det ska jag med, imorgon när lönen trillar in. Ha en fin fredag imorgon!

Agneta sa...

Hahaha! Ja, släpp loss dem! :)

Anneli Stålberg sa...

Klart man ska fira! Själv firade jag med ett glas rött vin :)

Linda ♥ sa...

Hej Nina.. :)
Jadu.. visst är man glad. Märkligt att man kan bli så glad när en liten föds - speciellt eftersom man aldrig kommer ha någon nära kontakt med familjen :P Men det rullade minsann ner en hel del tårar för kinderna när man följde nyheten att hon var född.

Hoppas att allt är bra med dig. Och titta gärna in på min nya blogg! :D