onsdag 16 maj 2012

5 dagars ledighet!

Men åh vad skönt att vara ledig i hela 5 dagar! Röd dag imorgon, klämdag på fredag, helg och sedan är jag ledig på måndag som vanligt.

På fredag ska jag träffa min barndomsvän som numera bor i Skåne, och tillsammans ska vi sedan åka upp till norrland på lördag för att deltaga i en fest där vi firar att det var 30 år sedan vi gick ut nian. Det ska bli riktigt roligt att få träffa flera av mina gamla klasskamrater. Jag var mobbad i skolan, men det var framför allt en kille som höll på och dummade sig med mig, och förhoppningsvis dyker inte han upp. Gör han det ska jag bara ignorera honom. De andra som kommer är sådana personer som jag VILL träffa. Kul ska det bli.

Ikväll har maken och jag firat långledigheten med sushi. 12 bitar. Var! Mums var det och mätt blev jag.

3 kommentarer:

Perny sa...

Låter härligt. Själv jobbar jag klämdagen men tänker använda torsdagen till att skriva av mig rejält. Hoppas bara detta godtas av resten av familjen.

Ha en härlig välförtjänt ledighet.

Åsa Hellberg sa...

Vad kul med klassträff!

Ninas skrivarlya sa...

Perny: Hoppas du får en bra skrivdag! :)

Åsa: Jättekul ska det bli. :)