söndag 21 april 2013

Men vilken härlig dag!

En dag som den här kan man inte bli annat än lycklig! Maken och jag firade att vi varit tillsammans i 10 år. Vi hade tänkt gå på Skansen och sedan till finrestaurang, men sonen hade feber och halsont så det blev inget med det.
Rosor från maken och sonen.

Vi var hemma i stället och njöt. Och vilken härlig vårdag vi fick.

Jag satt ute och redigerade mitt manus och blev så inspirerad så jag till och med skrev ett helt nytt kapitel. Det kändes helt rätt att skriva det, för det fördjupade kunskapen om och förståelsen för min manlige huvudperson. Jättekul att sitta i solskenet och bara låta fingrarna löpa över tangenterna.
Ljuvligt att sitta och skriva i solen.

Vårdagen bjöd också på fika ute och medan jag satt och skrev, så spelade sonen och maken schack på en filt. Härligt. Sonen är 6,5, men redan en hejare på schack. Jag är extremt usel på det spelet, så han skulle nog klå mig rätt snart.

Grannens katt gillar att vara hos oss. Kanske för att både jag och sonen älskar att gulla med den. Lille söte Nisse.
Dessutom blev vårt kök klart idag och det känns härligt. Nu kan vi ägna oss åt att fixa till ute i stället. I sommar ska badrummet renoveras, men då gör vi det inte själva. Jag firade köket med lite nya växter. Snart kommer lite före- och efterbilder på köket.
Nya krukväxter och nya krukor till köket. Så fina.

Ansiktet svider förresten. Jag har fått årets första solbränna.

Med betoning på bränna.

2 kommentarer:

Ebba Range sa...

Vad härligt det låter alltihop - utom att sonen är sjuk.
Kul med det nya kapitlet - Yeh!
Kram

Åsa Hellberg sa...

Grattis till tio år!!