måndag 27 maj 2013

Jag har en titel!

Satt bara och skumläste igenom en del av manuset, och plötsligt! Där var den. Titeln! Tänk så enkelt det kan vara ibland, och att det bara ramlar över en när man minst anar det. När jag kom på det så var det ju så självklart! Så löjligt självklart. Och när jag kom på det så genomfors jag av en fånig, pirrande lycka som bara bubblar i mig. Woohoo! Det här blir så bra!


Nu känner jag mig nöjd med mig själv, och ska nu ta och redigera en stund till. Jag ska se till att manuset är inskickat och klart innan vi åker till Cypern om 3 v. Det ska jag hinna.

7 kommentarer:

Kati sa...

hurra! underbart när titlar dyker upp sådär självklart! speciellt när det är texten som inspirerar till dem.

Ninas skrivarlya sa...

Kati: Ja verkligen! Så himla självklart egentligen, och att jag inte tänkt på det innan. :) Jättespännande.

Annika Estassy sa...

Grattis till den nydöpta!

Anneli Stålberg sa...

Härligt! Grattis!
Kram!

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Grattis till titeln!
Det är ju när de dyker upp på det där viset som de brukar bli som allra bäst. Kul! :-)

/Liv

Andra intryck sa...

Härligt! Spännande att det är nära nu!
Kram

Frida sa...

Härligt! Har bara arbetsnamn här än så länge. Lycka till med din deadline.