torsdag 25 juli 2013

Manus 3 - nu är det på gång!

Sådärja. Nu har jag byggt upp en story och ett persongalleri som jag känner mig nöjd med, och nu har det kliat tillräckligt mycket i fingrarna för att jag slutligen ska sätta mig och öppna ett nytt dokument och starta skrivandet. Det är alltid en lika stor händelse att börja ett nytt manus, och det är oerhört spännande. Vad ska hända? Var ska personerna leda mig? De leder mig och jag bara följer efter och skriver om vad de gör, och det är en makalös resa jag gör. Det är bara att hänga på.

Nu kör vi! De pockar på min uppmärksamhet nu.

5 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Tjohej, lycka till!

Ninas skrivarlya sa...

Tack Åsa! Och tjohej!

Anneli Stålberg sa...

Åh vad spännande! Jag längtar också efter att skriva på något nytt.
Kram!

Ninas skrivarlya sa...

Anneli: Ja, det känns jättespännande att vara igång nu. Hoppas du också får tid att skriva snart.

Kram

Frida sa...

Härligt!