torsdag 25 juli 2013

Testläsning och manus 3

Läste klart manuset jag testläste igår och gav feedback på det. En underbar story verkligen, som jag hoppas att något förlag nappar på.

Det inspirerade mig (jo faktiskt, Ronnie) att ta tag i mitt manus 3 och skriva klart synopset (synopsiset? Hjälp! Vad heter det???), så det har jag väl i det närmaste gjort nu. Alla personer är klara och jag har en story i grova drag. Sedan vet man ju aldrig vad det dyker upp för kurrar på vägen och vad de hittar på.

Men det här tror jag kommer att bli det bästa jag skrivit.

MVH
/Fru ödmjuk

Uppdatering: Och varför kom det förra inlägget strax före det här? Teknikens under... Suck.

2 kommentarer:

Ronnie Lundin sa...

Det gläder mig att jag kunde ge dig inspiration med mitt manus. Men det är så man utvecklas, genom att läsa det andra skriver och inspireras att skriva på sitt eget sätt med det man läst i bakhuvudet.

Ebba Range sa...

Riktigt spännande - just när man känner att det är det bästa.
Så kände jag med Kristalläpple :)