torsdag 29 augusti 2013

Malins release igår

Vilken härlig tillställning jag var på igår. Återigen känner jag en sådan otrolig glädje och tacksamhet över att få möjligheten att få träffa alla dessa underbara människor jag lärt känna via bloggen, och även att få träffa nya människor. Vilken ynnest!

Underbara Malin har nu släppt sin supervackra bok Stadsfjäril, och det var så härligt att få komma till den lilla bokhandeln och njuta av glädjen som strömmade mot en när man klev in. Det var varmt och svettigt inne i butiken, men vad gjorde det?! Glädjen stod högt i tak och alla var glada och förväntansfulla. Precis som det ska vara på en release.

Vinet var gott, snacksen underbara, Malin vacker, talet från förläggaren rörande, boken fin och allt var bara perfekt. Dessutom fick jag möjligheten att få träffa några bloggare innan själva releasen på en restaurang. I Ebbas blogg kan man se bild därifrån. Ebba, Eva och Anneli hade jag träffat innan, resten var helt nya bekantskaper för mig. Härligt!

På tunnelbanan hem satt jag och fingrade jättelänge på boken innan jag slutligen öppnade den och började läsa. Jag höll på att missa att kliva av, för jag blev så uppslukad direkt. Samma sak när jag läste den på väg till jobbet idag. Jag höll på att glömma att kliva av...

Tack Malin för en fantastisk bok, och tack Litet förlag för en härlig releasefest!
Vin. Gott.
Snacks som var sjukt goda.
Anneli, Caroline och Perny.
Malin.
Malins förläggare Nina som läser ur boken.
Och här signerar Malin mitt alldeles egna exemplar av boken.

4 kommentarer:

Perny sa...

Fantastisk bild på mig vill jag bara börja med :D och jag tycker att du fångat kvällen perfekt :)

Ebba Range sa...

Underbar förfest och tillika releasen. Så roligt att ses ... snart ses vi igen!

Ninas skrivarlya sa...

Perny: Hihi. Och det där var den bästa bilden på dig trots allt. De andra blev suddiga...

Ebba: Ja, så härligt det var. Och snart, snart är det din tur att stå i centrum. :D

Anneli Stålberg sa...

Vilken förfest det var och en fantastisk releasefest. Det var så kul att träffas igen.
Kram!